Skip to main content

Литургијски прослављен празник Сретења Господњег

Епархија будимљанско-никшићка
20.02.2012.
Вијести

У Саборној цркви Светог Василија Острошког у Никшићу Свету Службу Божију на празник Сретења Господњег, у сриједу 15. фебруара, служили су протојереј Драган Крушић, јереји Данило Зиројевић и Слободан Јокић, архијерејски намјесник никшићки, са ђаконом Николом Маројевићем.

Литургијски прослављен празник Сретења Господњег

Током Свете Литургије сабраним вјерницима бесједио је протојереј Драган Крушић, говорећи о Сретењу Господњем, великом празнику наше Свете Цркве Православне.

“На овај дан догодио се сусрет Бога са човјеком и човјека са Богом, сусрет Божанске свемогуће и свесилне воље са људском вољом, оличеној у личности праведног старца Симеона Богопримца. Њему је силом Светог и животворног Духа Божијег откривено да неће умријети док не прими на своје руке Божанског младенца четрдесетодневног, рођеног од Пречисте Дјеве Марије силом Светог и животоворног Духа Божијег.“

Литургијски прослављен празник Сретења Господњег

“Свети Симеон Богопримац је један од Седамдесеторице стараца, којима од Бога бјеше повјерено и Божијим промислом дато да раде на преводу Старог завјета са јеврејског на грчки језик. Он је, преводећи књигу Светог пророка Исаије у 7 глави 14 стиху стигао до мјеста гдје пророк Исаија говори о рођењу Богомладенца Христа и Његовом оваплоћењу, па каже “и дјевојка ће зачети, родиће сина и надјенуће му име Емануило, што значи с нама Бог“. Свети Симеон хтједе да ријеч дјевојка замијенити са ријечју млада жена, али у том моменту он доживје Божије откривење, јављање анђела Божијег који стоји пред престолом Божијим и који му рече да не мијења то пророштво, јер је истинито у цјелости и да неће умријети док својим очима не види новорођеног Богомладенца Христа и док га не узме на своје руке“, казао је свештеник Крушић.

Он је додао да то се десило управо на данашњи дан. Четрдесети дан по рођењу донијела је Пречиста Дјева Марија новорођеног Богомладенца Христа у свети Јерусалимски храм да Га, сходно постојећем закону, посвети Богу на службу и да саму себе очисти, иако није било потребно ни једно, ни друго.

“Како каже Законодавац ни једно, ни друго није било потребно, јер Господ Христос је Онај Кога је Бог Отац послао у свијет да свијет спаси од гријеха, ђавола и смрти. Сама ријеч Исус значи спаситељ, а Христос је у преводу помазаник, онај који је рођен силом Светог и животворног духа Божијег. Није, дакле, било потребно да се Богомладенац посвећује Богу на службу, али Господ, као Онај Који је дошао да испуни закон и пророке, хтједе да и ово пророштво испуни дословце. Није било потребно ни да се Пресвета Дјева Богородица очисти, јер Она је родила Господа и спаса нашег Исуса Христа, али није повриједила печат дјевојаштва, зато је увијек, призивајући је у помоћ, ословљавамо као Приснодјеву.“

Литургијски прослављен празник Сретења Господњег

Свети Симеон Богопримац, нагласио је отац Драган, узео је на руке Господа, зато се и назива Богопримцем. У храму Јерусалимском била је и чудесна старица Ана, кћи Самуилова, која је имала 84 године, а која је од ране младости служила Господу постом и молитвом, трудећи се да угоди Господу. Њена мисија била је велика јер је проповиједала људима долазак новорођеног Богомладенца Христа.

“Сваки наш долазак у храм, драга браћо и сестре, је сусрет са Господом, сусрет нас грешних са Оним који је безгрешан, сусрет наше људске воље са Божанском, свемогућом вољом. Из тог сусрета, из синергизма Божанске и људске воље, јавља се наш истински сусрет са Господом. Прави, истинити сусрет је, управо, у храму Господњем када се сретнемо са Господом у Светој тајни евхаристије, када се причешћујемо Њиме и примамо Га као живог, истинитог Бога Господа и сједињујемо се са Њим како би Он живио са нама и како би ми живјели са Њиме.“

“У Светој евхаристији је сав домострој људског спасења и на свакој Литургији се реално остварује тај домострој, јер се сједињујемо са Господом и, ево, више од двије хиљаде година православни свештеници, служећи свету Литургију, а на молитве православних свештеника наш земаљски принос – хљеб и вино постају истинито тијело и истинита крв Господа Исуса Христа, силом Божијом, силом Светог и животворног Духа Божијег. Ми то приносимо од земље, али тај наш овоземаљски принос постаје сами Господ са Којим се сједињујемо и, на тај начин, постајемо заједничари са Њиме“, поручио је протојереј Драган Крушић на крају своје бесједе.

Литургијски прослављен празник Сретења Господњег